Vinohradnícky náučný chodník - Pezinok

Malé Karpaty
033 641 39 33

Popis:

Náučný chodník je zameraný na vinohradnícke a historické zaujímavosti. Začiatok trasy je pri areály zdravia Rozálka - vodná nádrž Pezinok (vstupná tabuľa). Vodná nádrž Pezinok je miestnymi obyvateľmi nazývaná ako rybník Kejda (kejda znamená hnoj). Kedže sa na pozemku dnešného Areálu zdravia Rozálka  choval dobytok, a kejdové hospodárstvo bolo využívané pre potreby hnojenia vinohradov. Pre chov dobytka bol potrebný nezávislý zdroj vody, ktorý bol vtedy vyriešený vybudovaním rybníka. Voda z nádrže okrem chovného a hygienického poslania využívala na prípravu ochranných postrekov do pivníc. Chodník ďalej pokračuje na Vyhliadku (výstup smerom na Kalváriu a Slnečné údolie), alebo Peregský dom (výstup smerom Mestský les, Švarcove gaštany alebo Falgalská cesta). Od rybníka Kejda je možnosť ísť aj smerom k zastávke Vahajdová studňa a odtiaľ popod Starú horu k vstupu od Malackej cesty, kde je druhý nástup na náučný chodník aj so vstupnou tabuľou.

Dĺžka: 7 km, prevýšenie: 50 m
Čas prechodu: 1,5 hod.
Počet zastávok: 12
Náročnosť terénu: nenáročný

Ako sa sem dostanete:

Z vlakovej stanice v Pezinku alebo autobusovej zastávky "Pezinok, žel. st." po červenej turistickej značke až k rázcestiu Rozálka. Pri rázcestí odbočte vľavo na modrú značku a pokračujte až ku areálu zdravia Rozálka.

Zdroj informáci a fotografia: Mesto Pezinok

Vinohradnícky náučný chodník - Pezinok

Najlepšie zľavy v Bratislave a okolí

Bratislava CARD City&Region je oficiálnou destinačnou turistickou kartou, ktorá vám umožňuje spoznať a zažiť to najlepšie, čo mesto Bratislava a región ponúkajú.
  • voľný vstup do múzeí a galérií
  • bezplatná prehliadka
  • neobmedzená doprava
  • ďalšie zľavy do výšky 50%
Kúpiť online

Instagram

#bratislavaregion
Sleduj @bratislavaregion.travel a vlož do svojich fotiek hashtag #bratislavaregion.
Najlepšie fotky pridáme na náš účet!